Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Refleks Gazetesi işbirliğinde gerçekleştirilen Çukurova İletişim Refleksi programının bu haftaki konuğu Groseri Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Levent Uğurses oldu.
Refleks Gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Mehmet Uluğtürkan’nın moderatörlüğünü üstlendiği program, 29 Mayıs Çarşamba günü, ÇÜ İletişim Fakültesi İF-Stüdyo binası Sinema Salonunda gerçekleştirildi. Perakende Gıda sektöründe Adana’nın en büyük, Türkiye’nin ise 18. Büyük şirketi unvanına sahip Groseri Marketler zincirinin Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi Levent Uğurses’in deneyimlerinden önemli anekdotlar paylaştığı söyleşiye, Ç.Ü. Eski Rektörü Prof. Dr. Yalçın Kekeç, Ç.Ü. İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül, ÇÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bekir Özçelik, Akademisyenler, Groseri İdarecileri ve öğrenciler katıldı.
ÇÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül’ün kısa bir açılış konuşmasının ardında başlayan programda Levent Uğurses, Mehmet Uluğtürkan ve katılımcıların sorularını yanıtladı.
“Eğitim hayatının elde ettiği başarıya ne kadar etkisi oldu”
1968 yılında Adana’da doğan Uğurses, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesini bitirdikten sonra master eğitimini ABD’nin Mercer Üniversitesinde tamamladı. Yurt dışında yaptığı master eğitimi ile yabancı dilini geliştirme fırsatı yakaladığını aktaran Levent Uğurses, bu sayede askerliğini NATO’ya bağlı Çekiç Güç’te irtibat subayı olarak icra ettiğini ve bunun iletişim alanında kendisine büyük avantajlar getirdiğinin altını çizdi.
“Perkanede gıda sektörüne girme fikri nereden aklına geldi”
Aile olarak gıda sektöründe geçmiş yıllardan gelen bir iş tecrübelerinin olduğuna dikkat çeken Uğurses, babasının gıda alanında toptancı olarak çalışıyor olmasının bu fikrini beslediğini belirtti. Levent Uğurses, “sektörün perakendeciliğe everileceğini öngördük ve bu konuda ilk adımı atarak zamanın yerel yönetimlerinden sancılı bir onay süreci sonrası bakkal üstü diyebileceğimiz ilk mağazalarımız açtık. Ancak bu adımı atan ve batan çok firma vardı. Bunun bilincinde olan birisi olarak gelişen teknolojiye ayak uydurmak için sürekli dünyada bu alanda hizmet veren firmaları inceleyerek ve fuarları gezerek mağazalarımızı dönüştürdük. Gösterdiğimiz bu yenilikçi anlayış sayesinde rakiplerimizden sıyrılıp başarıyı yakaladığımızı düşünüyorum.” Diye belirtti.
“Günümüzde bu alanda dünya çapında faaliyet veren dev market zincirleri var. Buna rağmen başarı hikayeleri duyuyor olmamızın sırrı ne olabilir.”
Vizyoner bakış açımızın yanında yerel olmanın avantajını en iyi şekilde kullandıklarını ifade eden Uğurses,”Ürünlerimizin taze ve kaliteli olmasına azami önem gösteriyoruz. Kanmıyoruz ve kandırmıyoruz. Bu sayede bizim ürünlerimizi alan tüketicilerimizde haliyle memnun oluyor” diye aktardı.
“Groseri’de çalışan olmanın ne avantajı var”
10’larca mağaza ve 1600’den fazla çalışanı bulunan Groseri Marketlerinin Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Üyesi olarak, “Adalet ve Rekabet” ilkesine fazlası ile riayet ettiklerini söyleyen Uğurses, “Çalışan ile çalışmayanı bir tutmak adalet olmaz. Bizlere düşen işini iyi yapan personelimize hakkını fazlası ile vermek ve önünü açmaktır. Personelimizde bu konuda iyi niyetimizi görünce haliyle mutlu oluyor ve bütün bu denklemin sonunda başarı kendiliğinden geliyor” diye vurguluyor.
“Türkiye’de iletişim fakültelerin açılmasında geç kalındığını düşünüyorum”
“İster çalışan ister yönetim kademesinde olun, ilk önce ihtiyaç duyduğunuz konu iletişim” diyen Uluğses, sektörlerinde empati, beden dili, stres yönetimi işimizin olmazsa olmazı. Bu sebeple bizler iletişimi bilhassa kurumsal iletişimi çok önemli bulduklarını ifade etti.
“Sektörün geleceği nereye gidiyor”
Z kuşağı dediğimiz 2000 yılı sonrası doğan gençlerimizin dünyaya bakışı bizden çok farklı. Bu gençler, evden çıkıp bir kola almayı yorucu bir iş olarak görüyor. Özellikle pandemi sonrası ‘Sanal Market’ sektörüne bir ilgi olduğumu fark ettiklerini aktaran Levent Uğurses, Groseri olarak bu konuda da yenilikçi davranarak bazı ortaklıklar kurduklarını ve şuanda toplam cirolarının yüzde 6’sının sanal market mağazalarından sağlandığına dikkat çekti.
“Gençlere ne öneriyor”
Üniversite bitiren gençlerimizin ilk olarak garanti olsun diye kamu sektörünü hedeflemelerini yanlış bulduğunun altını çizen Uluğses, “Meslek seçimi yaparken sevdiğiniz mesleklerin yanında ailenizin geçmişinden gelen bir mesleki durum varsa buna çok dikkat etmelisiniz. Sıfırdan bir işe koyulmanın büyük riskleri vardır. Bunun yanında aileden gelen bir meslek varsa ve bunun üzerine bir şeyler koyarak devam edebilirseniz başarıyı yakalamanız daha olasıdır” diye aktardı
Konuklardan gelen sorularında yanıtlandığı söyleşi programı, toplu hatıra fotoğrafı çekimleri ile son buldu.
Programın tamamı Ç.Ü. İletişim Fakültesi Youtube kanalı ve 100.9 Radyo Üniversite’den yayınlanacak.